مطالبه مهريه با بهترين وكيل مهريه در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

 

مطالبه مهريه با بهترين وكيل مهريه در تهران

اگر زوجه بخواهد مهريه خود را مطالبه كند، بايد از قوانين و تشريفات ثبتي و مراجع قضايي در مورد مطالبه مهريه مطلع باشد. اين آگاهي را مي توان از طريق مشاوره با بهترين وكيل مهريه در تهران به دست آورد.

 

اولين نكته اي كه زوجه در مورد مطالبه مهريه بايد بداند اين است كه مطالبه مهريه از زوج فقط براي زمان طلاق و جدايي نيست و مهريه زوجه يك تكليف شرعي بر عهده زوج است كه بايد آن را بپردازد. زن او و زن مي تواند با توجه به تمكن مالي شوهر، مهريه خود را از او مطالبه كند و در صورت عدم پرداخت مهريه در صورت فوت زوج، زن مي تواند مهريه خود را از تركه شوهر مطالبه كند. ورثه مكلف به پرداخت مهريه هستند. زوجه از اموال ميت است.

 

همچنين در صورتي كه زوجه فوت كند و در زمان حيات خود مهريه خود را مطالبه نكرده باشد، در صورت فوت، اين بدهي بر عهده شوهر است و ورثه زوجه متوفي از قبيل فرزندان و پدر و مادر مي توانند مطالبه زوجه داشته باشند. جهيزيه از شوهرش و زوجين طبق قانون ملزم به پرداخت آن هستند.

مزاياي مطالبه مهريه توسط بهترين وكيل مهريه در تهران

زوجه براي وصول مهريه خود مي تواند به دفترخانه مراجعه و پس از آن در صورت عدم حصول نتيجه از طريق ثبت به شوراي حل اختلاف يا دادگاه خانواده مراجعه و شخصاً دادخواست مطالبه مهريه را به ذيصلاح تقديم نمايد. قدرت؛ اما مطالبه مهريه توسط بهترين وكيل مهريه در تهران داراي مزايايي است كه توصيه مي شود زوجه براي تنظيم و ثبت دادخواست مهريه از طرف خود و پيگيري رسيدگي به پرونده، وكيل مهريه تعيين كند. در صورت حضور وكيل مجرب مهريه در پرونده مطالبه مهريه، امكان گرفتن مهريه زوجه كه مهمترين حق مالي او در عقد نكاح است افزايش مي يابد.

برخي از مزاياي مطالبه مهريه زوجه از بهترين وكيل مهريه در تهران عبارتند از:

 

1- در صورت مطالبه وكيل مهريه، نيازي به حضور زوجه در دادگاه نيست و وكيل مهريه از طرف او در دادگاه حاضر مي شود.

 

2- بهترين وكيل مهريه در تهران مي تواند در كمترين زمان ممكن مهريه زوجه را وصول كند كه اين امر به دليل آگاهي وي از قوانين و تشريفات مراجع رسيدگي به دعاوي مهريه (ثبت، دادگاه خانواده و شوراي حل اختلاف) است.

 

3- بهترين وكيل مهريه در تهران براي جلوگيري از نقل و انتقال اموال زوجين به منظور اجتناب از پرداخت مهريه از دادگاه خانواده تقاضاي توقيف اموال زوجين را دارد.

 

4- اخذ قرار بازداشت زوج در صورت عدم پرداخت مهريه زوجه.

 

5- اثبات تمكن مالي زوج براي پرداخت مهريه زوجه و رد دادخواست طلاق زوج.

 

6- بهترين وكيل مهريه در تهران در صورت استنكاف زوج از پرداخت مهريه مي تواند حكم توقيف بگيرد و در صورتي كه اموال زوج جزء مستثنيات ديون نباشد، مهريه زوجه با فروش مال از طريق حراج

 

ممكن است زوجه به دليل بي اطلاعي از قوانين و تشريفات مراجع ذي صلاح در مطالبه مهريه نتواند خواسته خود را كه مطالبه مهريه است به درستي پيگيري كند و اين امر موجب ضايع شدن حقوق وي مي شود. به همين دليل توصيه مي شود زوجه قبل از طرح دادخواست مطالبه مهريه ابتدا با وكيل مهريه مشورت كند و وكالت بهترين وكيل مهريه در تهران را براي طرح دادخواست و پيگيري امور داشته باشد.

مطالبه مهريه توسط بهترين وكيل مهريه در تهران

در صورتي كه زوجه بخواهد وكالت بهترين وكيل مهريه در تهران را براي مطالبه مهريه خود داشته باشد، وكيل مهريه به ترتيب زير عمل مي كند:

 

وكيل مهريه ابتدا از طريق مراحل ثبتي نسبت به مطالبه مهريه اقدام مي كند و در صورت عدم موفقيت در وصول مهريه از طريق ثبت نام به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست مطالبه مهريه را به دادگاه تقديم مي كند.

مطالبه مهريه از طريق ثبت نام

بهترين وكيل مهريه در تهران براي مطالبه مهريه ابتدا از طريق ثبت اقدام مي كند. وكيل مهريه بايد با ارائه مدارك لازم كه شامل مدارك شناسايي و اصل قرارداد و وكالت نامه وكيل مي باشد به دفترخانه ثبت ازدواج مراجعه و تقاضاي صدور وصي نمايد. سپس سردفتر به درخواست وكيل زوجه برگه اجرائيه را صادر و وضعيت اجرائيه را به زوجه اعلام مي كند. همچنين سردفتر ميزان مهريه اي را كه از طريق مجري مطالبه شده در قرارداد قيد مي كند; به طوري كه همسر يا وكيل او نمي توانند به همان ميزان مهريه را از مرجع ديگري مطالبه كنند.

 

بهترين وكيل مهريه در تهران پس از اخذ اجرائيه به اداره ثبت مراجعه و تشكيل پرونده مي دهد. سپس اداره ثبت احوال مطالبه مهريه زوجه را به زوج اعلام مي كند و زوج پس از ابلاغ 10 روز فرصت دارد مهريه وي را پرداخت كند.

در صورت عدم پرداخت مهريه از سوي زوجين و عدم ارائه دادخواست پرداخت، اموال وي توقيف و با اجراي ثبت به فروش مي رسد.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: